četrtek, 2. februar 2012

Zadnja seja 9 vlade RS na Gregorčičevi

Danes verjetno potekala zadnja seja devete vlade države Slovenije na Gregorčičevi. Sedaj ne bom komentiral uspehov in neuspehov, saj je v državi mnogo ljudi, ki to počno z bistveno večjim veseljem. 

Kot ministru mi je bilo delo lažje zaradi podpore predsednika vlade Boruta Pahorja, ki ima zanimiv način dela. Sodelavcem zaupa in pomaga, če to želijo. Zlasti mi je bila pomembna njegova podpora pri novem zakonu o kmetijskih zemljiščih, ki je imel mnogo nasprotnikov. V naši državi se namreč načelno soglasje hitro doseže, na operativni ravni pa prehitro prevladajo zelo ozki interesi. Sem pa se ves čas zavedal, da ni naloga ministrov, da obremenjujejo predsednika, temveč moramo težave in izzive reševati sami.

In še izkušnja, ki jo potrebuje vsak kmetijski minister. In sicer, da lahko svoje delo nemoteno opravlja le, če se razume s finančnim ministrom. In tukaj me pričakalo presenečenje. Franci Križanič je ljubitelj kmetijstva in ima rad kmete. Zato so ukrepi bili izvajani pravočasno in kljub zaostreni situaciji, kot se to politično imenuje, so bila posamezna izplačila kmetijske politike izvršena prej kot v letih "debelih krav".

Prihajajoči novi vladi pa želim nekaj, česar mi nismo imeli. Naj koalicijske stranke sodelujejo in ne bojkotirajo, naj opozicija opozarja, popravlja, tudi sodeluje in ne ruši ter naj socialni partnerji razumejo, da je kompromis to, da vsak nekje popusti.


2 komentarja: