četrtek, 1. marec 2012

Je promocija rib v prehrani smiselna?

Slovenija je ima v obdobju trenutne finančne perspektive, to je 2007 - 2013 v Evropskem skladu za ribištvo na razpolago 28,8 milijonov evrov. V sklad prispeva EU 75%, Slovenija pa 25% denarja. Poenostavljeno povedano je namen skupne ribiške politike pomoč ribiškemu in ribogojskemu sektorju ter promocija rib kot zelo kvalitetnega dela naše prehrane. Sam sklad je sestavljen iz petih prednostnih osi, tretja os "Ukrepi v skupnem interesu" pa vsebuje tudi ukrep "Razvoj novih trgov in promocijske kampanje", za kar je namenjeno 1,3 mio evrov sredstev. Kakor so potekala lani in se nadaljuje tudi letos, del pa bo še v leti 2013 najpomembnejša pogajanja za finančno obdobje in ukrepe v letih 2014 do 2020, tako je bilo najpomembnejše delo za trenutno finančno obdobje narejeno pred njegovim pričetkom.

Zakaj je v Sloveniji tovrstna promocija potrebna
V Sloveniji pojemo približno trikrat manj rib letno kot je povprečje EU. To je zaskrbljujoče, saj ribe veljajo za zelo kvalitetno hrano, ki mora biti del zdravih prehranskih navad. Tudi s promocijskimi aktivnostmi, kakor tudi z izobraževanjem od otroštva dalje lahko takšno neugodno stanje popravimo. Imamo pa še dodaten razlog. Ribiški sektor v Sloveniji je majhen, vendar je del naše tradicije, kulture in tudi turistične ponudbe. V preteklosti ni bil delež primerne pomoči, zato je prav, da sedaj naredimo vse, kar je v naši moči, da sektorju povrnemo ugled in pomen.

Ministrstvo ni operativni organ za izvajanja ukrepa promocije
Izvajanje ukrepa je ministrstvo kot organ za upravljanje preneslo na Agencijo za kmetijske trge in razvoj podeželja, ki je s prvimi aktivnostmi (sklep za začetek javnega naročila) pričela že 6.5.2010. Sedaj poteka intenzivna šestmesečna Nacionalna splošna promocijska akcija v vednosti 450.00 evrov brez DDV-ja, kjer je delež sofinanciranja značilen za Sklad za ribištvo (75% EU, 25% SLO). Ta akcija je bila od prvotno načrtovane na zahtevo ministrstva znižana za približno 150.000 evrov. Do konca finančnega obdobja 2013 pa država načrtuje še dve kampanji v skupni vrednosti 610.000 evrov.
(slikovni vir: www.radjemribe.si)
Zakaj ta zapis
Zadnje dveletno obdobje smo uspeli področje kmetijstva in celotne prehrane držati izven polja političnih spopadov. Tako je tudi pravilno, saj je trenutna stopnja prehranske varnosti prenizka in bo potrebno še mnogo napora, da jo izboljšamo. In upam, da besede o konstruktivnem delovanju ne bodo ponovno samo besede.

1 komentar:

  1. Promocijska kampanja mi je všeč, vsebinsko in oblikovno, najbolj pa se mi zdi koristna spletna stran, ker daje praktične informacije in napotke o številnih vrstah rib in njihovi pripravi. Zaskrbljujoča statistika letne porabe (na spletni strani je podatek 2,5 kg na prebivalca v Sloveniji, v prav tako sredozemski Španiji na primer pa 37 kg; svetovno povprečje je 16 kg/prebivalca) je najbrž posledica tudi pomanjkanja znanja o ribah in kulture priprave in uživanja različnih rib pri Slovencih.

    OdgovoriIzbriši